Laddar hundlekplats...
Vänligen vänta medan vi hämtar information.
Sämsta P-huset i karlstad
Parkerte i duvan P-hus i juli i år. fikk bot på 500 kr når jeg kom tilbake på tross av at jeg hadde registert parkering i easypark Det viste seg å være feil sonekode, da det finnes et virvar av ulike sonekoder for hver etasje og enkelte seksjoner. Jeg klagde samme dag og fikk svar 4 måneder etter om at betalingsoppfordringen ville bestå. La merke til at dette brevet som var en vag hentydning om at saken ville gå til inkasso, innholdt ikke noe informasjon om klageadgang. i henhold til svensk lov så skal alle betalingskrav av denne typen inneholde informasjon om klageadgang, så fremt beløpet overstiger 500 kr. Jeg har derfor (av rent prinsipp) klaget til det svenske Konsumentverket. Det kan gjøres ganske enkelt via deres nettside. I følge EU-retten og svensk forvaltningspraksis skal informasjon om klageadgang være tilgjengelig. Dette er del av god forretningsskikk og rimelig behandling av forbrukere. Jeg påpekte også at jeg allerede hadde betalt, noe som gjør boten på 500 kr disproporsjonal jf at det forelå en intensjon om å betale. Ellers vil jeg anbefale alle som besøker karlstad om å velge et annet p-hus, grunnet en agressiv og villedende foretningsmodell som parkeringsselskapet bedriver.
Mycket smutsig och tråkig parkeringsplats. Skräp och urinlukt i fotgängarentrén. Känns väldigt osäkert. Vi gick sedan upp via bilentrén och blev nästan påkörda. Mycket osäker situation. Parkeringsplats att undvika!
Betalade 180 kr Igår kväll den 17 oktober och begärde kvitto via sms, när vi kom tillbaka, hade vi fått en parkeringsbot på 500 kr. När vi kontrollerade vårt sms hade vi fått ett sms med en summa på 90 kr och fel bilnummer, och fel starttid, Jättedåligt! Hälsningar Björn.
Var noga med vilket plan ni parkerar på. Blir bötfälld om man råkar betala för fel plan
Parkeringshuset Duvan i Karlstad skall inte ha någon stjärna alls. Betalat 24.95 för ca 15 min och gjort som vi alltid gör när vi parkerar med easy-park appen. Fick trots registrering i appen en P-bot på 500:- ????? Vi stod på plan 2 och inte 3. Trots flera samtal med Hojab går det inte att ändra trots att man där kunde se att vi erlagt avgift för vår parkerade tid!!! Hur STELBENT ska det behöva vara?!!!! Riktigt ilsken Anna-Lena Hyttring
Jag har aldrig upplevt ett sämre parkeringshus än detta. De använder olika debeteringssystem för olika våningsplan utan att skylta om detta . En morgon när jag kom hade 4 st bilar inkl min troligen betalat för vån 3 men stod på vån 2 . De nöjer sig inte heller med en bot utan skriver ut dubbel böter för varje dygn . Vaktbolaget kommer lite innan kl 24.00 och sen anländer någon timma efter för nästa bot . Jag kallar detta för bedrägligt . Gör om och gör det möjligt för oss som använder era tjänster . Det som är komiskt är att att appen heter Easy park , den borde döpas om . / Torbjörn
Jeg prøvde å lade el-bilen min (norsk), med APCOA FLOW appen, men fikk naturligvis ikke til, da jeg selvfølgelig trengte svensk telefon... Noe som medførte at jeg fikk parkeringsbot (700 kr) da jeg hadde parkert på ladestasjon uten å lade. Jeg flyttet da bilen ned til etasje 2, noe som skulle vise seg å være en tabbe, da denne etasjen visstnok var reservert for korttidsparkering, til tross for at det ikke var noe skilter som sa noe om dette... Dette medførte to parkeringsbøter til (2 x 500 kr). Da jeg konfronterte parkeringsvakten med bøtene, sa han bare at det var hotellet sitt ansvar å informere meg om reglene. Jaha? Så mangel på skilting / informasjon løses ved å delegere til hotellet? Hvilket hotell? Er dette parkeringshuset et privat parkeringshus for et bestemt hotell? Jeg trodde det var åpent for alle?!?
Most expensive parking location in town. Different prices on different levels. The Apcoa parking app can only be downloaded on a Swedish phone. I got "This app is not available in your region" Just park on the other side of the train station, free from 6 pm and 1/4th the price.
- Betalade på automaten. - Ingen kvitto gavs - Kommer fram strax före 2300 ( Absurd att ett P hus stängs kl2300 och att det inte finns ett system som gör det möjligt för kunderna att komma in utom att man skall behöva be om en kode i förväg!!!) - kan inte komma in på ngt sätt - inga möjlighet att få hjälp via telefon - vi var illa tvungna att åka hem med TAXI - hittar ett par kontrollavgifter på 500kr vardera morgonen därpå!!!! - p vakterna förväntar sig att man skall gå in ( hur?) Kl0400 på natten och betala en till avgift???/ eller tror de att man hämtar bilen kl400 am - dessutom efter det att har man har betalat pavgiften för resten av kvällen - detta är absurd!!! - förväntar sig APCOA/EUROPARK att man skall fortf. ha deras appar med i fortsättning??? - dålig information
Fick en chock när jag skulle parkera här. Med easypark 4 timmar då skulle det kosta 188 kr Då tog jag automaten och det blev 144 kr. Sista gången jag parkera där.
DO NOT park your car here! First of all: Parking in the 1.-2. floor costs 18kr per 30 min, whereas parking on the 3.-5. floor costs only 20 kr per 60 min. No signs or indications for the different prices written anywhere. Moreover, the ticket machines are not user-friendly. Amex is not accepted. Both Mastercard and Visa are randomly accepted. We had to try all three cards until it seemed a payment went through. We received the receipt via e-mail. But: do read the receipt carefully!!! It looks like an official payment receipt and the header of the email from APCOA-parking does not say that the payment was actually cancelled or not valid. Only in the small text you would read that “the payment was aborted”. …we did not realize it and came back to the car later that day finding 2 fines of 500 SEK each :( We tried the entire game with 3 cards again and on different machines to understand where the error occurred… We called the service-number to get help, but the number does not exist.
Laddare fungerar inte, inte förvånad med apcoa är det samma visa varje gång.
Fruktansvärt dyr parkering! 450kr för ett dygn är inte rimligt alls.
Fruktan svårt dåligt har fått p böter fast man har betalat och visat Swich kvitto
Plan 1 och 2 kostar 750kr/dygnet,ta plan 3 eller högre för normalt pris istället
Fick en kontrollavgift på 600 kr eftersom ena sidan av hjulparet stod på en linje. På den sidan fanns det heller inte någon annan parkeringsplats så jag inkräktade inte på möjligheten för andra att parkera bredvid. Värdelöst
Vi parkerte med to ulike biler i parkeringshuset. Når vi parkerte ble det forsøkt å betale på automat med fire ulike kort, men automaten fungerte ikke. Dette problemet var parkeringsvakten som gikk der når vi parkerte klar over. Inne på parkeringshuset står det skilt om at man kan betale med appen APCOA FLOW. Vi trodde vi startet parkering på appen, men når vi kommer til parkeringshuset igjen dagen etterpå ligger det TO bøter på hver bil.. Da viser det seg at appen ikke fungerer for nordmenn i Sverige. Det står det ikke noe om inne i parkeringshuset. Parkeringsvakten som gikk der når vi kom tilbake var heller ikke behjelpelig på noen måte - svært frekk og lite imøtekommende. Benektet også problemer med automaten. Vi forsøkte automaten på nytt denne dagen, men den fungerte fremdeles ikke.
Ruime plekken em niet heel druk. Lekker in het centrum dus zo de stad in
Helt okej men dyrt att parkera
Har just fått 1200 kr i "kontrollavgift" för att jag parkerat lite utanför "rutan" i ett annars nästan tomt p-hus (åtminstone på plan 5). Mycket dålig stil. Hade jag sett att det var stor efterfrågan på p-platser hade jag så klart parkerat mera noggrant.
Fick inget kvitto fast jag begärde det
Som private P-huse er disse her også helt hysterisk fokuseret på at del afgifter ud. Vi nåede præcis ud af bilen og 5 m hen til betaling da jeg opdager at P-vagten er i gang med at notere vores bil. Han så os komme. Jeg spørger om han ikke lige vil vente og så begynder det store show af af underlig samtale hvor vagten snakker i øst og vest. Jeg bliver lidt bekymret og beder ham hjælpe os ved automaten. Det sker så under protest kan vi mærke. Jeg spørger pænt hvordan jeg kan vide at vi har gjort det rigtigt. Altså få en kvittering af en art. Det kan man ikke hidser han sig op. Det er elektronisk det hele. Jeg beder ham bekræfte at han kan se vi har betalt. Det gør han dog. Da han går væk ryster han på hovedet af os. Tak for luset service.
Sentral parkering👍
Fick inget kvitto via sms trots att jag begärde det. P-huset stängde kl 23.00 men vi hade betalat parkering till midnatt. Vi kom dit lite efter 23 och kunde inte komma in. Vi lyckades som tur var smita in när en annan bil åkte ut. Vet inte om man kanske får en kod till dörren när man får kvitto...
Sämsta kundupplevelsen på länge. Kom inget kvitto och obemannad växel. Skärpning!
Neutral
Zustand alt, Preis ok
Öppet dygnet runt
Gratis
Ej tillgängligt
2025-03-12
+46 8 556 306 70
Öppnas i ett nytt fönster